Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Projektonderwijs : opzetten en uitvoeren van projektonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9001075800 Year: 1972 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

-07580-0


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033489679 Year: 2012 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Leren en onderwijzen' is een integrale methode algemene didactiek. Sinds de vijfde herziene editie (2006) deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken


Book
Het conversity model : winst maken met social media
Author:
ISBN: 9789020995718 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Didactiek in beweging
Authors: --- --- ---
ISBN: 9030172320 9789030172321 Year: 2000 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs zijn verbonden aan het Departement Pedagogische Wetenschappen van de K.U.Leuven en staan in voor het onderdeel Algemene Didactiek in de verschillende richtingen van de Academische Lerarenopleiding. Ten behoeve van aanstaande, beginnende en ervaren onderwijsgevenden uit het secundair en hogeschoolonderwijs bundelen zij een aantal inzichten uit dit domein rond het concept 'krachtige leeromgeving'. Leren wordt opgevat als een actief en constructief proces en het handelen van de onderwijsgevende is erop gericht dit leerproces adequaat te ondersteunen. (Bron: covertekst)

Keywords

Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics --- didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Secundair onderwijs ; didactiek --- 691 --- 371.3 --- Academic collection --- 454 --- Actief leren --- Constructief leren --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Klasmanagement --- Leerinhouden --- Lesgeven --- Media --- Studiemotivatie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Pedagogie en didactiek --- Didactiek; algemeen --- 072295.jpg --- 454 ) Didactiek - algemeen --- actief leren --- constructief leren --- demotivatie --- differentiatie --- evaluatie --- klassenmanagement --- leeromgevingen --- motvatie --- onderwijsgevenden --- oriëntatie --- #gsdbP --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- #KVHB:Didactiek --- 000.1 --- didactische werkvormen --- klasmanagement --- krachtige leeromgeving --- leerinhouden --- motiveren --- 489.4 --- Beginnende leraren --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Beroepskeuze --- Klassenmanagement --- Leerinhoud --- Leerkracht --- Leren-actief --- Leren-constructief --- Motivatie (leerling) --- Onderwijs --- Studiekeuze --- Werkvormen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Algemene werken --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- 484 --- didactiek (ler) --- onderwijs --- leerprocessen --- departement Lerarenopleiding --- Motivatie --- Leraren --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Formateurs Opleiders --- 37.02 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Didactische werkvorm --- Leraar --- Directie


Book
Inspirerend coachen : de kunst van dynamisch en uitdagend communiceren : voor leidinggevenden, coaches, ouders, leraren en begeleiders
Author:
ISBN: 9789077432150 9789401429306 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be

Keywords

genre-thema"">genre-thema --- Business management --- Didactic strategies --- coaching --- organisatiepsychologie --- leidinggeven --- Industrial psychology --- Coaching ; management --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Kantoor TP --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.315 --- Coaching --- communicatie in organisaties --- 65.012.4 --- 316.772.43 --- 366.41 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Leidinggeven --- Management --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Communicatie binnen het bedrijf. Bedrijfskrant --- 65.012 --- management - leidinggeven --- Personal coaching --- Achievement motivation --- Personnel --- Coaching of --- 367.41 --- 366.4 --- communicatie --- management --- organisatieleer --- bedrijfsleiding, management --- 695 Communicatie --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- 005.21 --- 005.57 --- 367 --- 367.2 --- leiding geven --- communicatietechnieken --- 450.7 --- 658.3 --- managementstrategieën --- Mens en arbeid in de onderneming --- Personeelsbeleid --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- coachen --- Personeelsmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Sociology of work --- Labour market --- Coachen --- Bee Collection --- 691 --- #KVHB:Coachen --- Managementvaardigheden --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- personeelsbeleid --- Pedagogie en didactiek --- Bedrijfsleiding - Management --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- communication --- gestion du personnel --- Motivatie --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Personeelsmanagement. --- Coaching. --- Management. --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Bachelor in de verpleegkunde --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie --- Bachelor in de ergotherapie --- 695 Communicatie --- Sociology of organization --- Organization theory --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- organisatiemodellen --- bedrijfsbeleid --- Personnel management


Book
Het groot werkvormenboek : de inspiratiebron voor resultaatgerichte trainingen, vergaderingen en andere bijeenkomsten
Authors: ---
ISBN: 9789052616131 9052616132 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling, zoals: kennismaken, uitwisselen, kennis overdragen, discussiëren, beslissen, brainstormen, plannen maken, evalueren, vaardigheden oefenen en informeren. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van werkvormen. Het zet tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Het werk is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers. Het is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen

Keywords

communicatie --- leidinggeven --- management --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- #KVHA:Lerarenopleiding --- #KVHA:Onderwijs --- #KVHA:Onderwijsvormen --- 499.4 --- trainingen --- vergaderen --- vergadertechnieken --- werkvormen --- 305.8 --- 367.1 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kennismakingsspelen --- Leergroepen --- Management --- Reflecteren (Terugblikken) --- Teamcommunicatie --- Training --- Vergaderen --- leiding geven --- personeelsbeleid --- 65.012 --- Kennis --- Leren --- Methodiek --- Organisatie --- Werkvormen --- Leidinggeven --- Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- S20100038.JPG --- didactiek --- vergadertechniek --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie ; algemeen --- Leer van de organisatie --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- 007 --- 371.3 --- 007.1 --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- opleidingen --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Vergadertechniek --- Bedrijfspsychologie- en sociologie --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven : communicatie --- #KVHB:Werkvomren --- #KVHB:Vergadertechnieken --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Training --- vergadertechnieken (gez) --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H305 --- Interne communicatie en organisatie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Presenteren --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Massacommunicatie --- 691 --- human resources management --- managementvaardigheden --- arbeid, motivatie --- Bedrijfsorganisatie --- mondelinge communicatie --- 658.3 --- Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Pedagogie en didactiek --- 650.012 --- Groepstraining --- Groepsoefeningen --- Informeren --- Brainstormen --- Strategieformulering --- Besluitvorming --- Reflectie --- Vaardigheden --- Discussie --- Interactiviteit --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Nederlands --- Mondelinge communicatie --- Bedrijfspsychologie --- Groepswerk --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leiderschap --- Werkvorm --- 454.21 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs

Listing 1 - 7 of 7
Sort by